لیفت با نخ PLLA 

تغییر حالت صورت با لیفت با نخ یکی از نوین ترین روش های جوانسازی صورت است. لیفت صورت مشکلاتی از قبیل افتادگی، غبغب و لک های پوستی را برطرف می کند. کسانی که لیفت با نخ انجام میدهند لیفت ابرو و لیفت پلک نیز می توانند انجام دهند تا تغییرات کلی در صورت ایجاد شود. اگر تصمیم به لیفت با نخ دارید، با ما همراه شوید تا در مورد نخ نوع PLLA همه چیز را کامل بدانید.

البته لیفت با نخ تنها مختص صورت نیست و گردن و بدن را نیز شامل می شود. در واقع نخ موجب تحریک ساخت کلاژن در پوست می شود به این ترتیب روند جوانسازی شکل می گیرد. سفت شدن و تحلیل چربی نیز در کنار کلاژن سازی از تاثیرات لیفت با نخ محسوب می شود.

PLLA

PLLA نام نوعی نخ برای لیفت پلک یا صورت و ابرو است که به دلیل داشتن خارهای مخروطی شکل با سایر اوان نخ متفاوت است. جنس این نوع نخ از پلی لاکتیک بوده و در واقع PLLA مخفف Polylactic Acid است. این ماده قابل تجزیه و فعال زیستی، نوعی پلی استر آلیفاتیک ترموپلاستیک است که از نیشکر یا نشاسته ذرت به عنوان منابع تجدید پذیر ساخته می شود.

مزایا و خواص نخ PLLA 

در بحث انواع نخ می توان به سه نوع عمده نخ های جذبی، غیر جذبی و ترکیبی اشاره کرد. از معروف ترین نوع نخ های جذبی نوع PLLA است که در این قسمت از مقاله به نکات مهمی از مزایا و خواص نخ PLLA اشاره خواهیم کرد.

استفاده از نخ PLLA موجب اصلاح بافت صورت می شود. وجود مخروط های روی این نخ در تحریک کلاژن و سفتی پوست تاثیرات بسیار خوبی دارد. از این نخ در لیفت صورت و بخیه های مربوط به ارتوپد استفاده می شود. به کمک نخ PLLA نواحی افتاده پوست جمع شده و حجم می گیرند. به این نوع نخ، پلی لاکتیک نیز گفته می شود. از دیگر مزایا و خواص نخ پلی لاکتیک می توان به طولانی بودن مدت جذب آن نسبت به نوع پلی دی اکسان اشاره کرد. این نخ در مقایسه با نوع PDO نیز موثرتر عمل می کند. تبدیل شدن مواد نخ به آب، گلوکز و دی اکسید کربن در فرایند جذب، از علل محبوبیت نخ های PLLA محسوب می شود. از این نوع نخ برای لیفت ابرو نیز می توان استفاده کرد.

لیفت با نخ PLLA

فرایند انجام لیفت با نخ PLLA 

لیفت با نخ از جمله عمل های زیبایی غیرتهاجمی است که با بی حسی موضعی انجام می شود. فرایند انجام لیفت با نخ PLLA سرپایی بوده و حدودا یک ساعت زمان می برد. پزشک پوست، بعد از تزریق داروی بی حسی به لایه بالایی پوست، در مکان های مورد نظر برش های کوچکی ایجاد می کند. محل این برش ها بهتر است از خط مو باشد. اکنون زمان وارد کردن سوزن نخ شده است. این سوزن به منظور بالا کشیدن پوست وارد قسمت افتاده می شود. تعداد نخ های وارد شده می تواند با توجه به نیاز و صلاحدید پزشک بین 2 تا 20 عدد باشد.

 تعداد نخ های استفاده شده در لیفت ابرو نیز بستگی به میزان تغییرات لازمه دارد. استفاده از نخ های خاردار جذبی امروزه بیش از سایر نخ ها در لیفت صورت رایج است. جراحان زیبایی بر این عقیده اند که بهتر است نخ در بدن به صورت طبیعی جذب شود و مانند نخ بخیه نیازی به درآوردن آن نباشد تا تقویت فیبروز برای سفتی صورت انجام شود. همچنین تولید کلاژن تا زمان جذب و حتی بعد از آن نیز ادامه دارد. 

مراقبت ها و راهنمایی ‌های پس از لیفت با نخ PLLA 

بعد از هر نوع جراحی یک سری موارد مراقبتی وجود دارد که در مورد لیفت صورت نیز صادق است. مراقبت ها و راهنمایی های پس از لیفت با نخ PLLA به شرح زیر است:

  • بعد از انجام عمل لیفت تا دو روز از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • از دست زدن و ماساژ ناحیه تزریق نخ اجتناب کنید.
  • قبل و بعد از عمل از مصرف داروهای رقیق کننده خون، سیگار، الکل و مواد مخدر خودداری شود.
  • استفاده از کمپرس یخ به روی محل کبودی و تورم 

عوارض و احتمالات مرتبط با لیفت با نخ PLLA 

رعایت مراقبت ها و راهنمایی های پس از لیفت با نخ PLLA باعث عدم بروز عوارض می شود. اگر برای لیفت صورت به پزشک متخصص مراجعه کنید، نکات قبل و بعد از عمل به صورت واضح شرح داده می شود. تنها عوارض لیفت با نخ که می تواند شامل صورت یا لیفت پلک و ابرو شود، کبودی و تورم بخش عمل شده تا چند روز است که با کمپرس یخ و استفاده از پمادها و داروهای تجویزی رفع خواهد شد. 

نکات مهم و محدودیت‌ های لیفت با نخ

برخی افراد به دلیل داشتن بیماری های زمینه ای دارای محدودیت انجام لیفت هستند. همچنین حساسیت به داروی بی حسی نیز می تواند جز نکات مهم و محدودیت های لیفت با نخ باشد. اگر باردار هستید و یا داروهای خاصی مصرف می کنید که موجب رقیق شده خون می شوند، حتما در مورد آن به پزشک اطلاع دهید. سیگاری بودن باعث می شود که نتیجه حاصل از لیفت آنچنان که انتظار دارید نباشد سعی کنید حداقل چند روزی قبل از عمل سیگار و مصرف الکل را قطع کنید. همچنین در لیفت پلک یا ابرو نیز این موارد صادق اند.

مقایسه لیفت با نخ PLLA و روش ‌های دیگر لیفت صورت 

در علم درماتولوژی از 4 نوع نخ لیفت استفاده می شود. لیفت ابرو با لیفت پلک یا غبغب جز عمل های زیبایی محسوب می شوند که بر حسب مقدار افتادگی می توان از این نوع نخ استفاده کرد:

  • نخ تخصصی که جذبی است و برای نواحی ویژه کاربرد دار.
  • نخ خاردار یا کاگ برای لیفت بدن مناسب تر است
  • نخ مونوفیلامنت برای لیفت ابرو کاربرد دارد.
  • نخ بخیه معلق یا سیلوئت با زمان جذب بالا موجب قوام سفتی پوست و پرکنندگی قسمت های مورد نظر می شود.

در نتیجه در بحث مقایسه لیفت با نخ PLLA و روش ‌های دیگر لیفت صورت استفاده از نوع خاردار برای تحریک بیشتر کلاژن سازی توصیه می شود.